از همه جا از همه چی

مطالب علمی و آموزنده، دانلود رایگان نرم افزار و بازی

از همه جا از همه چی

مطالب علمی و آموزنده، دانلود رایگان نرم افزار و بازی

پدیده های ناشناخته و غیرقابل توضیح

در ۱۹۱۹ برنارد کاجینسکی یک مهندس برق اهل روسیه نیمه های شب صدایی شنید مانند صدای قاشقی که به لیوان بخورد و شبحی را دید که در گوشه ی اتاق بسوی تختی پیش رفت که کسی بر روی آن خوابیده بود و لیوانی را بهم زد و به دهان آن شخص گذاشت لحظه ای بعد همه چیز ناپدید شد.

روز بعد فهمید که دوست صمیمی اش بر اثر ابتلا به تیفوس مرده. وقتی با مادر دوستش تماس گرفت دریافت که در همان ساعت نیمه شب مادر خیال داشته به فرزندش دارو بدهد. کاجینسکی هیجان زده شده و پرسید این کار را چگونه انجام داده؟ مادر درست همان صحنه ی شب قبل را تکرار کرد.

کاجینسکی هیچ علاقه ای به تله پاتی یا ادراک فراحسی نداشت اما یقین پیدا کرد که دوستش در لحظه مرگ به او فکر می کرده و آن صدا و تصویر را به او انتقال داده است. او به تله پاتی علاقمند شد و مطالعات وسیعی در این باره آغاز کرد و به این نتیجه رسید «سیستم عصبی انسان قابلیت واکنش به محرکهایی ناشناخته را داراست.»

مطالعات کاجینسکی توجه ولادیمیر دوروف رام کننده معروف حیوانات را جلب کرد. او عقیده داشت که حیوانات می توانند فکرش را بخوانند. دوروف با کمک عصب شناس معروف بکتروف آزمایش هایی ترتیب داد. ولادیمیر زیر نظر بکتروف از راه تله پاتی دستورات پیچیده ای را منتقل می کرد. بیشتر اوقات حیوانات دستورات را متوجه می شدند. برای مثال بکتروف دستورات را روی کاغذی می نوشت و آن را به دوروف می داد. دوروف به چشمان سگ ژرمن شپرد به اسم مارس نگاه می کرد و دفتر تلفن را پیدا می کرد آن را به دهانش می گرفت و باز می گشت.

بسیاری از کسانی که به حیوانات علاقه دارند توجه کرده اند که حیوانات خانگی دارای قدرت تله پاتی هستند. ادوارد کمپبل سر دبیر روزنامه ی انگلیسی داستان جالبی را درباره ی یک تربیت کننده حیوانات نقل کرده به نام هانس بریک، هانس شیر آدمخواری داشت به نام حبیب که فوق العاده بیرحم و موذی بود و در صدد پیدا کردن فرصتی که هانس غافل شود تا به او حمله کند. اما هواس هانس شش دانگ جمع بود و چنین فرصتی را به  او نمی داد. اما یکبار که هانس در قفس شیر حواسش متوجه دعوایی خانوادگی شد. شیر به او حمله کرد.

هانس به زحمت فرصت فرار پیدا کرد. خود او می گوید: «تقصیر من بود. من قاعده ی بازی را می دانم، شیر هم می داند لحظه ای که حواسم جای دیگری برود. او این احساس را می کند.»

در طول جنگ هانس مدتی از انگلستان زندانی شد حبیب را به باغ وحش سپردند، وقتی هانس آزاد شد یک کمپانی تولید فیلم از هانس خواست تا به اتفاق شیر در چند صحنه از فیلم بازی کنند اما مشکل در اینجا بود که صاحب باغ وحش برای مدتی که از شیر نگهداری کرده بود پولی می خواست که هانس قدرت پرداخت آن را نداشت.

هانس نقشه ای کشید. یکشنبه صبح ساعت شش به باغ وحش رفت و در قفس را باز کرد. طنابی دور گردن شیر انداخت و قرار دادی ذهنی با شیر بست «در حین فرار از باغ وحش تو به من حمله نخواهی کرد.»

جانوران قفس های دیگر شروع به سر و صدا کردند. خرگوش ها و دارکوب ها آزادانه در محوطه ی باغ وحش می چرخیدند اما شیر به آنها حمله نکرد. بر یک بطرف در رفت و شیر به دنبال او. از پله ها پایین رفتند و پا به خیابان گذاشتند شیر به آرامی دنبال هانس راه می رفت. به کامیون سر پوشیده ای رسیدند. شیر قرارداد را تمام و کمال رعایت کرد.

منبع: کتاب سفر به ناشناخته ها، نیروهای اسرار آمیز بشر – تالیف: کالین ویلسون

زن های آمازون چه کسانی بودند؟

بشر افسانه های زیادی درباره غولها و دیوها و موجودات مافوق بشر دارد. افسانه مشهوری هم درباره نژاد عجیبی از زنان آمازون نقل می کنند. آمازونی ها نژادی از زنان جسور و جنجگو هستند. تصور می رفت که ابتدا آنها از کوههای قفقاز آمده و در آسیای صغیر مستقر شده باشند.

آنها را ملکه ای اداره کرده و اصولا” در تمام این سرزمین، زنان فرمانروایی می کردند. این زنان حتی در جنگهای مخصوص به خود، خودشان می جنگیدند و یا شهرهایشان را خودشان بنا می کردند!

طبق افسانه ای، زنان آمازونی یا کلیه مردهای خود را تبعید کرده و یا تمام مردهایی را که در میان آنها می آمده اند، به قتل می رسانده اند. ولی هنگامی که سعی کردند بر آتن غلبه کنند شکست خوردند و لشکریان آنها نابود شدند.

یونانی های قدیم که زنهای آنها زندگی آرامی را در خانه می گذرانیدند، مسحور افسانه های مربوط به شجاعت و زندگی وحشی زنان آمازون، گردیده و بنابراین، این زنان موضوع محبوب هنر یونانی گردیدند. معمولا” آنها را در حال سوار بر اسب و مسلح به نیزه و کمان و سپر نشان داده اند.

در سال ۱۵۴۱ میلادی کاشفی بنام «فرانچیسکو دواورلانا» اولین انسان سفید پوستی بود که در مسیر کامل رودخانه بزرگی که در کشورهای پرو و برزیل جریان داشت مسافرت کرد در طی سفر خود وقتی به جنگجویان سرخ پوستی که دارای موهای بلندی بودند برخورد کرد، چون موهای آنها بلند بود ، تصور کرد که این جنگجویان زن هستند. بنابراین این رودخانه را آمازون نامید که این کلمه همان نام افسانه ای زنانی است که در افسانه های یونانی آمده و از آنها داستانها گفته شده است.

منبع: کتاب به من بگو چرا – جلد ۱

سفر در زمان چیست و چگونه انجام میشود؟

اگر به سفر در زمان و ماهیت زمان علاقه دارید این پادکست تصویری را ببینید.

این پادکست درمورد موضوعات زیر است:

  • زمان چگونه به وجود آمده و چگونه سپری میشود؟ 
  • جهان های موازی واقعا به چه صورتی است؟
  • بعد چهارم چیست؟
  • سفر به گذشته آیا امکان پذیر است؟
  • بیگ بنگ چه تاثیری روی ایجاد زمان و گذر زمان داشته است؟

 

 

 

پادکست سفر در زمان براساس کتاب اثر آیندگان ایمان صدیقی ضبط شده است و دیدگاه تازه ای در مورد ماهیت زمان و سفر در زمان ارائه کرده است.

کسانی که سفر در زمان را تجربه کردند!

در این مطلب به بحث جالبی می پردازیم که من در کتاب خود با نام اثر آیندگان مدعی شده ام عده ای به زمان گذشته سفر کرده اند و تغییراتی را در تاریخ به وجود آورده اند. در حقیقت آنچه شما از تاریخ میخوانید، نسخه تغییر یافته جهان است، چون هر تغییری که در گذشته ایجاد شود باعث میشود، آینده نیز تغییر کند.

تصور کنید یک شاخه درخت در حال رشد است، حالا اگر شاخه ای که در حال رشد است را شما قطع کنید چه اتفاقی می افتد؟

خب واضح است! شاخه ای که روی زمین افتاده است دیگر رشد نخواهد کرد و از همان جایی که شاخه قطع شده از سمت درخت، دوباره شاخه جدیدی ممکن است رشد کند.

شاخه جدیدی که رشد میکند متفاوت از شاخه قبلی خواهد بود. روند زمان و تاریخ نیز همینطور است. در هر زمانی که تغییری ایجاد شود، جهان تغییر میکند. چه بر سر گذشته قبلی خواهد آمد؟

گذشته قبلی مانند همان شاخه ای که روی زمین افتاده دیگر ادامه پیدا نمیکند و گذر زمان در موردش وجود نخواهد داشت. در نتیجه به کلی از بین خواهد رفت.

سفر در زمان واقعی

سفر در زمان واقعی

همانطور که گفتم سفر به گذشته ممکن است. این تکنولوژی بسیار خطرناک است، خطرناکتر از بمب اتم. زمانی که بمب اتم اختراع شد، اولین کشوری که آن را ساخت فورا از آن برعلیه دشمن خود استفاده کرد. سفر در زمان هم اینطور است. کسانی که اولین بار به چنین قدرتی دست پیدا کرده اند فورا از آن استفاده کرده اند.

کسی چه میداند شاید تمدن آتلانیس در آیندهِ قبلی، یک ابرقدرت بوده است، ابرقدرتی که هیچکسی توان شکست دادن یا نابود کردن آن را نداشته است، سپس دشمنان آن، به گذشته سفر کرده و در گذشته آن را نابود کرده اند. در گذشته به راحتی میتوان یک تمدن یا کشور را نابود کرد به شرطی که قدرت آینده را داشته باشیم به مطلب زیر که از کتاب اثر آیندگان انتخاب شده است دقت کنید:

وقتی اولین بمب هسته‌ای آزمایشی در نیومکزیکو منفجر شد شن‌های صحرا تبدیل به شیشه مذابِ سبز رنگ شدند. انفجار‌های هسته‌ای در سطح یا بالای صحراهای شنی باعث ذوب شدن سیلیکونِ موجود در شن می‌شود و سطح زمین را به لایه‌ای از شیشه تبدیل می‌کند که به آن تکتایت گفته می‌شود.

اگر لایه‌ای از این نوع شیشه با قدمت چند هزار سال در مناطق باستانی پیدا شود آیا بدان معنی نیست که جنگ‌های اتمی در دوران باستان به وقوع پیوسته است؟

البته گفته شده  است رعد و برق‌های شدید یا برخورد شهاب سنگ نیز باعث تولید چنین شیشه‌هایی میشوند اما به علت نوع برخورد، شیشه‌های تولید شده توسط رعد و برق یا شهاب سنگ با شیشه‌های ایجاد شده از انفجار اتمی متفاوت است. رعد و برق باعث تولید شیشه‌های صاف و یک دست نمی‌شود آنها را به شکل لوله‌ای و شاخه‌ای در می‌آورد و در مورد شهاب سنگ نیز باید در محل برخورد نشانه‌ای از برخورد شهاب سنگ دیده بشود که معمولا به صورت حفره‌ای عظیم است اما در این مناطق باستانی نه شیشه‌ها به شکل لوله‌ای و شاخه‌ای هستند و نه نشانه‌ای از برخورد شهاب سنگ وجود دارد. علاوه بر آن در برخی مناطق مقادیر بالای رادیواکتیو که حاصل انفجار هسته‌ای می‌باشد بدست آمده است.

شیشه صحرای لیبی به رنگ سبز و زرد به صورت کاملا شفاف و نیمه شفاف در زمینی بیضی شکل به ابعاد حدودا ۱۳۰ در ۵۳ کیلومتر یافت شده است. این جسم در امتداد شمال و جنوب شکل گرفته است. توسط گروه کاوش صحراهای مصر از سال ۱۸۹۶ تا ۱۹۶۲ تقریبا ۵۰ کیلوگرم از شیشه‌های زیبا و شفاف سبز مایل به زرد یافت شد. تا سال ۱۹۷۱ دو کاوش دیگر نیز در این منطقه صورت گرفت و سه دانشمند ۲۴ نمونه از این شیشه‌ها را جمع آوری کردند.

همچنین در حفاری‌های انجام شده در جنوب پاکستان اسکلت‌هایی کشف شد که در تمامی شهر پخش شده بودند. بسیاری از آنها دست‌های همدیگر را گرفته بودند و برخی دیگر طوری جان باخته بودند که گویی مرگی سریع و وحشتناک داشته‌اند. اجساد بدون خاکسپاری در خیابان‌ها روی هم افتاده بودند.

چه اتفاق وحشتناکی برای آنها افتاده است؟ چرا این اجساد دفن نشده بودند؟

 هزاران سال از عمر این اسکلت‌ها می گذرد اما هنوز این اسکلت‌ها دارای بالاترین مقدار رادیو اکتیو یافته شده در بدن انسان هستند به حدی که می‌توان آنها را با اجساد به جامانده در هیروشیما و ناکازاکی مقایسه کرد. سن اسکلت‌ها به روش کربن ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تعیین شده است. البته در روش تاریخ یابی با کربن در صورتی که انفجار اتمی روی داده باشد نتیجه کمتر از مقدار واقعی نشان داده خواهد شد.

شهرهای دیگری نیز در شمال هند یافت شده‌اند که نشان از انفجاری فراتر از حد تصور دارند که به نظر می‌رسد روزی دمای فوق العاده بالایی را تجربه کرده‌اند. دیوارها و ساختمان‌های آنجا ذوب شده‌اند و حتی به صورت شیشه در آمده‌اند! از آنجایی که هیچ سابقه آتش فشان در این شهرها یا شهرهای اطراف آن وجود ندارد گرمایی به آن شدت که باعث ذوب شدن خاک شود فقط از طریق انفجار هسته‌ای یا سلاح ناشناخته دیگری  قابل توجیه است.

سفر در زمان

این شهرها به طور کامل از صحنه تاریخ محو شده‌اند. جالب است که در کتیبه باستانی ماهابهاراتا که به زبان سانسکریت است درباره سلاح

خدایان هندو چنین نوشته شده است:

«اینطور به نظر می رسید که تمام قدرت‌های طبیعت افسار گسیخته‌اند. خورشید به چرخش در آمد، در اثر حرارت، زمین در آتش می‌سوخت. آب به جوش آمد. جانوران مردند. دشمنان در شعله‌های آتشِ خشمگین که درختان را چون کاهی از بین می‌برد نابود شدند. فیل‌ها نعره‌ای پر وحشت سر دادند و همگی به زمین کوبیده شده و مردند. اسب‌ها و ارابه‌های جنگی همگی سوختند. منظره آنچنان بود که انگار از جهنم عبور کرده باشند. سپس سکوت دریاها را فرا گرفت. بادها شروع به وزیدن کرد و زمین درخشان گردید. منظره وحشتناکی بود. اجساد آنچنان در گرما سوخته بود که دیگر شباهتی به اجساد انسان نداشت.

هرگز تاکنون چنین اسلحه وحشتناکی دیده نشده و هرگز تاکنون درباره چنین اسلحه‌ای نشنیده‌ایم… آن یک جسم پرتاب شده بود. پر شده از تمام قدرت عالم. یک ستون گداخته از دود و آتش… آن یک اسلحه ناشناخته بود. رعد و برق آهنی….  اجساد به طرز خیلی سختی سوخته بودند طوری که غیر قابل شناختن بودند. موها و ناخن‌‌ها ریخته بودند. رنگ پرندگان سفید شد… پس از چند ساعت تمام مواد غذایی آلوده شدند… برای فرار از این آتش سربازان خودشان را در آب می‌انداختند تا خودشان و تجهیزاتشان را بشویند.»

آیا این یک توصیف انفجار اتمی نیست؟!

همچنین شهر سوخته در ایران که یکی از شهرهای باستانی می‌باشد حادثه‌ای مشابه انفجارات اتمی را تجربه کرده است. جالب توجه است که این شهر فاصله زیادی از هند ندارد و هم از نظر تاریخی هم وقایع آن با وقایع اتمی هند تقریبا همزمان بوده است.

این شهر ناشناخته و مرموز با قدمت ۵۰۰۰ سال در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. شهری که نقش بسیار مهمی در ایران باستان داشته است و به آن بهشت باستان شناسان گفته می شود. این شهر زادگاه اسطوره‌های باستانی بوده است و از نظر زمانی همزمان با تمدن سومر در بین النهرین و تمدن هاراپا و موهنجودارو در شمال غربی پاکستان بوده است.

شهر سوخته ۱۵۱ هکتار وسعت دارد و بقایای آن نشان می‌دهد که شامل بخش مسکونی واقع در شمال شرقی شهر که هشتاد هکتار از شهر سوخته را تشکیل می داده است، بخش مرکزی، منطقه صنعتی و گورستان می‌باشد. این شهر بی‌شک یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای زمان خود بوده است و این نکته در بقایای آثار معماری، کارهای ظریف دستی و صنعتی که برخی از آنها کوچک‌تر از دو میلیمتر هستند، به چشم می خورد. آثار باقی مانده نشان دهنده این امر است که این شهر دارای یک سیستم منظم و پیشرفته آبرسانی و تخلیه فاضلاب بوده است.

در نخستین مرحله کاوش‌های باستان شناسی در شهر سوخته کوچه‌ها و خانه‌هایی دارای لوله کشی آب و فاضلاب پیدا شد که نشان دهنده وجود برنامه ریزی مدنی در این شهر است. جالب است که شهر سوخته در منطقه‌ای کاملا غیر زلزله خیز بنا شده است.

 این شهر عجیب حدود ۴۵۰۰ سال پیش بر اثر یک حادثه که به نظر میرسد آتش سوزی عظیم و ناگهانی بوده است از بین میرود و تمام اهالی آن یک شبه در آتش می‌سوزند.

چه پاسخی برای قسمت های تاریک تاریخ وجود دارد؟

چرا تمدن های بزرگ به یکباره نابود شده اند؟

اگر تکنولوژی سفر در زمان روزی به دست بشر برسد، آیا از آن برای مقاصد صلح آمیز استفاده خواهد شد؟

در کتاب اثر آیندگان تمام موارد تاریخی، شواهد و اسناد، همچنین ابعاد علمی سفر در زمان مورد بررسی قرار گرفته است. اینکه زمان چیست و چگونه به وجود آمده است؟ خاصیت زمان چیست؟ چطور میتوان بر زمان غلبه کرد و سفر در زمان نیاز به چه نوع انرژی دارد؟ زمان در گذشته، حال و آینده چه ویژگی دارد؟ آیا ثابت است یا تغییر میکند؟

همه این موارد در کتاب اثر آیندگان گفته شده است. اگر علاقمند به این کتاب شده اید میتوانید از دیجی کالا آن را تهیه کنید:

لینک کتاب اثر آیندگان

کتاب سفر در زمان – تئوری جدید نویسنده ایرانی

کتاب اثر آیندگان که یک پژوهشگر ایرانی به نام ایمان صدیقی آن را نوشته است؛ یک تئوری جدید را مطرح میکند که طبق آن برخی از عجایب جهان باستان توضیح داده میشوند.

در این تئوری انسان هایی از زمان حال و یا آینده به گذشته سفر کرده اند و آثاری از خود برجای گذاشته اند. مانند نقشه های هوایی، نابودی برخی تمدن ها با سلاح هایی پیشرفته و …

همچنین از آنجایی که هر گونه تغییر در گذشته سبب ایجاد تغییر در آینده میشود، تاریخ جهان به کلی تغییر کرده است. کسی چه میداند شاید در نسخه قبلی، آتلانتیس یک ابرقدرت بوده است و تنها راه نابودی آن سفر به گذشته بوده.

همچنین در مورد ماهیت زمان و اینکه زمان چگونه سپری میشود، زمان چیست و چطور میتوان به گذشته سفر کرد در این کتاب مورد بحث قرار گرفته است.

نویسنده کتاب معتقد است که زمان از بیگ بنگ ایجاد شده و ماهیتی کندشونده دارد. یعنی مانند یک انفجار که در ابتدا قدرت بیشتری دارد و به مرور از قدرت آن کاسته میشود، زمان نیز اینگونه است و به همین خاطر است که هزاران سال و میلیون ها سال پیش زمان سریع تر سپری میشده است و طول روز و شب کوتاه تر از اکنون بوده است. در آینده نیز زمان کندتر شده تا اینکه در نهایت زمان متوقف میشود.

کتاب اثر آیندگان به طرز شگفت انگیزی مباحث جالب و جدیدی را مطرح میکند و ذهن خواننده را به خوبی تا انتهای کتاب درگیر میکند.

اگر علاقمند به خواندن این کتاب شده اید میتوانید از فروشگاه های مختلف آن را تهیه کنید.

کتاب اثر آیندگان دیجی کالا  پی دی اف اثر آیندگان